Thursday 15 December 2016

Checked!

Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad
SubhanaAllah Alhamdulillah Allahuakbar
#KEEPPRAYFORALEPPO
Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh.

Alhamdulillah. Waiting for a long time ago,ehek. Entri lepas aku ada buka
hikayat pasal aku yang struggle (even tak berapa nak struggle) nak cari kerja.
Hah ayat inversi tu faham-fahamlah orang dah habis sekolah. Walaupun hajat
tak kesampaian nak kerja kat kedai buku, tapi ALLAH bagi rezeki merasa
juga kerja kat kedai kasut. Dah seminggu dua hari kot aku kerja. Penat?
Gila tak penat woi. Hari first kerja, aku dah hampir tunggang terbalikkan
batang besi (tempat letak kasut) and berjaya juga lah mengoyakkan kulit jari
aku. Ketabahan aku tu aku sorang je yang rasa. Kuat an? Hahahaha.

Belum cerita pasal customers lagi. (muka sarkastik) Customer yang full
speaking. Oklah, bagi korang yang handal berbicara BI ni ofcourselah
pandang sebelah mata an. Aku ni BI takdelah terror sangat tapi alhamdulillah
lah. Barulah faham feel bila orang try banyak gila kasut boleh dikatakan
berderetlah makoii then beli sepasang je and harga belas-belas je.
(muka sarkastik lagi) Sale kau secoet je. (Secoet pun masuklah juga dalam sale,
alhamdulillah) Tak faham eh perasaan dia? Alaa, mohon buat-buat faham.


                                         
                             *still tak jumpa hipotesis y aku letak gmbar ni*


Then, nikmat kerja ni jugalah crush aku bertambah sorang lagi.
Lek, biar aku habis cerita dulu. Hahahaha. (muka sarkastik lagi dan lagi)
Dia ni handsome kot. Haih, memula aku masuk kedai (kedai kedua sebab bos
aku ada dua kedai), nampak dia dengan ayah dia.
Ayah dia guard kat tempat baru aku ni. Then, aku dah buat 'peace' seraya
tersengih kat dia and guess what? Hahahaha. Dia smile kot. Cair bak angg
*aku bukan ais* :3 Then kedai kedua ni tak ramai customer and sale pun tak
banyak sangat. So, duduk baca novel je lah. Aku dengan dia main game lah.
Memacam pula kitaorang buat. Tapi tulah.. Dia dah ada kekasih hati. Broken
ke aku? Takde masa nak broken dengan budak darjah 4. Danish Ismawi.
Akak rindu Awi lah. Haih. Satu benda aku tak boleh lupa pasal budak ni,

Aku : Awi suka nyanyi?
Awi : Suka, Awi hafal lagu Redha. *maka, budak ni pun menyanyi.*


So, dia nilah budak kecil yang handsome yang mampu hilangkan bosan aku.
Kat tempat kerja aku ni juga, ada Kak Yaya, Kak Ayu, Kak Intan and Ain.
Daripada diaorang lah aku tahu pasal KPTM, Form 6, PLKN, and so on.
Kesimpulannya, aku bersyukur sangat sebab dapat kerja. Betul-betul gain
experience, subhanaALLAH.

So yeah. Work, checked! Bila result PLKN nak keluar ni? Hope sangat
aku tersenarai even ramai kat luar sana yang tak nak rasa benda ni. Ironinya,
aku nak! Kalau ada rezeki, ada. Kalau takde, kau stay je lah kerja ye,dearself.


1 comment:

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)