Sunday 9 November 2014

Kaki Bangku Main Futsal


Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad


*gambar tidak ada kena mengena* btw, hangpa suka yang mana? -_-

PERINGATAN !!
Entry kali ini agak panjang. Kalau boring, harap maaf. Hanya menyampaikan dari lubuk hati. :)

Dah solat Isya ?
Before start my bebelan, this entry kira macam bersambunglah from entry Waiting For Pt3 Result.
Hari tu bukan main lagi tak nak main futsal. Tapi, time pergi sekolah cikgu cakap semua kena main KECUALI yang pakai baju seragam sekolah or ada penyakit. Perasaan seram sejuk dah menyerbu dan terus naik ke muka.


*and this is how I felt*

Jujur. Takut sangat nak main lebih-lebih lagi depan kawan-kawan lain. Fuh!

Aku : Ja, aku tak nak main.
Ja : Aku pun.

Itulah perangai aku dan kawan aku yang seperasaan, sehati dan sejiwa. Mana ada perempuan yang pro main bola sepak or futsal. Tapi, aku tabik kalau dia orang pandai. Ya lah.. Kaum Hawa kan tidak mahu dipandang rendah! But not for me. Aku ni pula bukanlah jenis malu yang bertempat. Bagi sikit tips untuk kurangkan malu ni.

Back to the story, cikgu pun buat kumpulan di mana satu kumpulan 7 orang. Aku kumpulan ke 12 daripada 24 kumpulan kesemuanya. This game just only for form 3 gegirl student, ok? ^_^
Kiralah sendiri berapa orang yang hadir dengan rajinnya ke sekolah selepas habis pt3. Aku tengoklah siapa ahli kumpulan aku and I'm felt so disappointed sebab my Ja aku tak satu group dengan aku.
Dia group 1 lagi tau! Hampa...
Aku tengok lagi sekali kesemua ahli group aku.




Wahid ! Alhamdulillah.. Dia kawan yang agak rapat selain Ja. Kejap! Wahid tu perempuan tau. Tu nama panggilan saja-saja special untuk dia dalam blog ni. Aha. 5 orang ahli yang lain memang tak rapat tapi kenal je.

Nak dijadikan cerita, aku yang hanya reti sepak angin je dengan senang hati menawarkan diri sebagai keeper. First round, alhamdulillah kita orang menang. Wahid memang pro habislah bab sepak bola ni.
Aku pula? Hehehehehehehehehe. Berdiri tegak sambil bermain-main di gawangku. Lap habuk, sesi menguji kukuh ke tidak and berpeluk tubuh sambil menjerit..

"Wahid, bola tu ! Cepat.. cepat "

Berkat Wahid yang selalu merampas bola daripada pihak lawanlah membuatkan aku hanya diam tidak berkutik. Athirah juga banyak membantu Wahid. Malangnya, 2 orang pelajar India hanya menjerit-jerit. Sabo je lah.

bored animated GIF

Berkat kemenangan tu jugalah aku akan lawan lagi dengan pasukan daripada team A untuk keesokannya. Yang excitednya bila balik rumah aku siap search lagi macam mana nak jadi keeper yang handal. Poyo betul. :) Takde lah.. Aku cuma teringat ..
Sesiapa yang inginkan kejayaan perlulah berusaha. Setelah berusaha, hendaklah bertawakal kepadaNya

Keputusan akhir aku menang ke tidak ? Wait for upcoming entry. 

*tulisan yang memang tak cantik*










5 comments:

  1. Menang atau kalah adalah adat pertandingan :)

    ReplyDelete
  2. salam dn slmt pgi !! jln2 blogwalking dan smbil follow blog yg sy belum follow :)
    done follow kat sini

    http://mamanautokou.blogspot.com/2014/11/pertunjukan-haiwan-di-amphitheater.html

    ReplyDelete
  3. @MamanauTokou Yana Waalaikummussalam .. Terima kasih .. Done follow too :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...
    hehe ..
    best kan ?
    kita pun sepak angin jer.. >,<
    tapi x pe ...
    rezeki kita mungkin hari lain..

    ReplyDelete
  5. @Siti Hajar
    Waalaikummussalam .. Alhamdulillah best sngt2 .. Hihi .. InshaALLAH ^^

    ReplyDelete

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)